Alles OK, geen last van tsunami/ aardbeving Haiti! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Ramona Minten - WaarBenJij.nu Alles OK, geen last van tsunami/ aardbeving Haiti! - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Ramona Minten - WaarBenJij.nu

Alles OK, geen last van tsunami/ aardbeving Haiti!

Door: Moon

Blijf op de hoogte en volg Ramona

12 Januari 2010 | Cayman Eilanden, Georgetown

Hallo eskimo’s en ijsberen!

Hoe is het met jullie? Feestdagen goed doorgekomen? Nogmaals een gelukkig nieuw jaar! Hier alles goed… Vele gasten aan boord belden de Front Office vanavond omdat ze op het nieuws zagen dat er een aardbeving op Haiti is geweest en dat er een tsunami alarm was... en dit erg dichtbij leek... (twee dagen geleden konden we Haiti nog vanaf het schip zien) De kapitein heeft ondertussen al via het omroepsysteem uitgelegd dat wij totaal geen last hebben van de tsunamie/ aardbeving. Op onze afstand, had het een golf van 3 meter tot gevolg... wat niks ernstigs is en we niet eens gemerkt hebben. Al beweren mijn collega's toch echt dat ze het schip hebben voelen trillen.

Maar goed... ik dacht dus... een goede reden om het thuisfront ook even te laten weten dat er totaal geen reden is om ongerust te zijn... tenminste niet voor ons op het schip... Voor de mensen in Haiti is het natuurlijk wel vreselijk.

Om terug te komen op de feestdagen... hard gewerk, maar natuurlijk ook uitgebreid kerst en oud-op-nieuw gevierd. Op kerstavond eerst met het Front Office team ‘surprise’ gedaan, wat hier overigens ‘secret Santa’ wordt genoemd. Mijn baas Daniela bleek mijn “geheime kerstman” te zijn en ze heeft me goed verwend! Vervolgens naar ons kerst-koor gaan luisteren…. Vroeger deed ik nog mee in het Internationale koor… niet voor mijn zang talent haha… maar voor het kerstgevoel, maar tegenwoordig hebben we alleen een Filipijns en een Indonesisch koor… die kunnen dan beter! Toen nog naar een kerk dienst aan boord geweest…. En vervolgens… sjaaa je bent toch op een cruise schip…. dan wordt het toch de bar!

Super ook dat Gillie ongeveer een maand als BOB (oftewel: Boyfriend On Board) bij mij is geweest. Was erg gezellig…. Wel balen dat ik altijd moest opstaan om te gaan werken en hij altijd kon blijven liggen. Maar het was super! Nu is het weer erg stil hier…. Want Gillie is afgelopen zondag naar huis gevlogen, snik, snik…

Zo heb ik ook met Gillie een leuke excursie op Grand Turk gedaan. Het hele eiland (is maar klein overigens) rondgeraced met ‘sand buggies’. Ik vond het al leuk toen Gillie reed, maar het was nog veel leuker om chauffeur te zijn en door plassen water te racen zodat Gillie zo vies mogelijk werd haha!

Afgelopen week was trouwens wel weer heftig… Onder andere voor de tweede keer in mijn leven CPR (alleen compressies) gedaan en helaas heeft deze vrouw (van in de 80) het niet overleefd. Gelukkig was ik niet alleen en was er en heel medisch team snel bij. Vervolgens heb ik voor de weduwe gezorgd, een sterke, lieve, nuchtere man die dan op eens zonder familie of bekenden alleen aan boord is. Hij was dan ook erg dankbaar voor onze hulp.

Nu Gillie weg is, ga ik me concentreren op mijn ‘smart objectives’, de doelstellingen voor dit contract, aangezien ik nog maar een maand te gaan heb. Ik blijf het zeggen…. De tijd vliegt! Ik kijk er heel erg naar uit om naar Nederland te komen…. babytjes kijken.. (Tim en Niek… ik kom er aan) en natuurlijk ons eigen huisje!!!

Het ziet er helaas wel naar uit dat Gillie alweer op 30 januari moet beginnen op de Eurodam en dus alweer weg is voordat ik thuiskom. Ik weet zelf nog niet naar welk schip ik ga na dit contract…. Duimen jullie maar allemaal voor ons dat we samen naar de Noordam kunnen gaan… dat zou super zijn…. Het schip fungeert dan een maand lang als hotel voor een Duits bedrijf voor de Wereld Kampioenschappen Voetbal in Zuid Afrika en daarna komt het schip naar Europa. Ik durf het bijna niet te hopen…. Zou zo gaaf zijn!

Naar Zuid-Afrika gaan staat sowieso op de planning, want op 30 oktober, trouwt mijn Zuid-Afrikaanse vriendin Wilma met haar Nederlandse verloofde Evert. En dit gaat plaatsvinden in de buurt van Johannesburg en we gaan ons best doen om dit niet te hoeven missen! Voor de mensen die Wilma kennen…. Ze heeft haar Nederlands examen gehaald!!! Joehoe!!! Nogmaals proficiat Wilma!

Nou mensen, succes met de kou! Hier is het ook frisjes… slechts 22C… Jullie denken misschien dat ik sarcastisch ben, maar dit is erg koud is voor de Caribbean. Vorige week was het nog boven de 30 graden.

Familie van Limbeek, Myrthe, Ellen & Tommy, San & Muh, Reinoud… bedankt voor jullie kerstkaarten!!! Super leuk! En Nicole, Bart en Tim bedankt voor het ‘Kiekeboe’ geboorte kaartje…. Jullie hangen allemaal aan mijn ‘wall of fame’ nu.

Veel liefs,
Moon

  • 13 Januari 2010 - 19:37

    Mir:

    Heeey Moontje,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat! Miss you...Ik denk iedere dag minstens 2 keer aan je als ik
    door de Einsteinstraat rijd. :) Binnenkort kom ik gewoon na mijn werk lekker bij je langs in je nieuwe huisje...juuuj!!! Tot gauw! Veel liefs Mir

  • 22 Januari 2010 - 09:20

    Ellies:

    Ha Moontje,

    Wat balen dat Gillie alweer weg moet als jij naar huis komt! Ik ben wel ontzettend benieuwd naar jullie eigen stekkie, dus we moeten snel ff een date plannen zodat we 't kunnen bewonderen!
    Geniet nog van de laatste weekjes en tot snel!

    Dikke kus,
    Ellen

    ps: ik duim elke dag dat je naar ZA mag en als dat zo is ben ik heel blij voor jou maar ook ontzettend jaloers!

  • 29 Januari 2010 - 20:33

    Mir:

    Hey Moon,

    Kom je echt 12 feb. naar huis?? Zou super zijn!!! Verheug me er op je weer te zien!!!

    Veel liefs Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramona

Na 10 maanden door Australie, Nieuw Zeeland en Thailand gebackpacked te hebben, heb ik 7 jaar voor de Holland America Lijn gewerkt... Ondanks het harde werken, kon op deze manier wat van de wereld zien! Nu zullen de reisjes minder worden... want er is een Mini-Moon of Mini-Gillie op komst ;-)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 208756

Voorgaande reizen:

12 Juni 2013 - 13 Juni 2013

Mama@home

09 Januari 2013 - 09 Januari 2013

Einde van mijn zee-leven!

26 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Back in Alaska!

30 April 2011 - 03 Juni 2011

Als GOB naar de Nieuw Amsterdam

06 Januari 2011 - 15 April 2011

10e contract bij de HAL... back to the Westie!

25 Oktober 2010 - 06 November 2010

Bruiloft Wilma & Evert in Zuid-Afrika!

14 April 2010 - 01 Oktober 2010

9e contract bij HAL... Life on the ms Noordam!

03 September 2009 - 06 Maart 2010

8e contract bij de HAL- ms Westerdam!

20 September 2004 - 21 Juni 2009

Backpacken & Cruisen 2004-2009

Landen bezocht: